söndag 23 april 2017

Ett par födelsedagskort


..hann det bli innan april tog slut. Jag utgick ifrån det vackra pappret när jag gjorde det första, det var verkligen vårkänsla i det. Skar ut blomman i hörnet på det, och lät resten få bli bakgrund.  Jag måste verkligen skärpa till mig och spara namnen på papprena när jag skär av marginalen, minns inte vad det här var för papper. Vännen som fyllde år tycker om lila, så det var ju nödvändigt att få med just den färgen. 


Jag har använt: 
Embossingfolder från Craft to you
Blad-die från Joy
Papperslera och silikonform från Martha Stewart (fågeln)
Fjärilsdie från Memory Box
Staketet är en die ur ett set från Marianne Design
De fina kvadraterna med söm är ett set från Roxstamp
Några blommor ur gömmorna, lite bling samt en utskuren Grattisruta ur ett papper från Graphic45
Den gröna slingerkvisten är utskuren med Cameon

***
När jag gjorde det andra utgick jag ifrån det faktum att jag var sugen på att pröva mina nya bård-dies från Spellbinder. Jag har sett så jättemånga vackra kort med de mest fantastiska varianter på hur man kan göra vackra kort med bara former. Ett enkelt, stilrent kort. Sa jag att jag älskar fjärilar, förresten? 


Jag har använt: 
Vitt cardstock som embossats med folder från Darice
Lila cardstock från Bazzill
Lilablommigt mönsterpapper ur gömmorna
Curved Borders Two från Spellbinders
Fjärilsdie från Memory Box 
Några småstenar från blinglådan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar