söndag 23 april 2017

Hejdå-kort


Min  närmsta chef skulle sluta och jag gjorde på beställning ett kort från oss alla i kollegiegänget. Kära chefen älskar sin trädgård - och särskilt då rosor. Jag gjorde ett sådant här kort första gången när min syster fyllde 50, och redan då tänkte jag att pappret var perfekt för just det här kortet. Få papper har som det här förekommit i den här utsträckningen, jag har fått fler beställningar på stafflikort i den här stilen, med det här pappret. Sånt gör vilken kortmakare som helst glad! 



Jag har använt: 
Papper ur serien Where the roses grow från Pion Design.
Pappret är embossat med lite Shabby white  bl a från Stampendous
Den ovala dien kommer från Spellbinder, ur setet Fleur de Elegance
Hjärtat är, tror jag, en Nellie Snellen-die - också ett set med fler hjärtan i.
Staketet är från Marianne Design, ur setet med lilla fågelholken och fågeln. 
Bladslingorna är från Marianne Design
Bladkvisten från Joy Craft, den heter Vintage Flourishes Leaf
Lilla fjärilen är gjord med lera och form från Martha Stewart, den är infärgad med Distress, Victorian Velvet ( och sen glossad med Glossy Accent från Ranger) 
Texten har jag helt enkelt skrivit i Word och skrivit ut. Dien under är även Spellbinders,ur setet Fancy Tags Three 
Bandet som håller upp dekorsidan hittade jag i nån låda, och på det har jag limmat lite pärlor från blinglådan. 

Ja, det var väl det hela! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar