söndag 10 september 2017

Bara en vecka efter det första...

...blev så årets andra julkort klart. Ska jag få ihop samma antal som 
jag brukar få ihop, får jag nog öka takten något..







Den fina bilden skar jag ut ur pappret jag använt till bakgrunden. Det är Bo Bunnys
"Winter Wonderland". Jag är förtjust i att göra julkort i andra färger än de
traditionella rött/grönt kombinationerna - även om jag gillar dem också. I början av
julkortsmakeriet blir det ofta blått/rosa/guld tillsammans med vitt. Det krävs
liksom lite mer julkänsla för att frossa loss i rött och grönt. Och jag vägrar
fuska genom att börja spela julmusik, haha! Den vackra vita kulissen är från
Marianne Designs Creatables. Den heter Anja´s Marquee och det här är första
gången jag använder den, men inte sista. Julstjärnorna är från Yvonne Creations, liksom
barrkvistarna. De är från Holiday Garland, och jag har bara klippt loss några stycken.

Sedärja. Två julkort klara, och bloggen uppdaterad. Inte illa en söndag i september!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar