lördag 30 september 2017

...inte så himla CAS direkt...




...men ack så roligt! Nu blev det verkigen frossa i rosa, silver och glitter. 
Jag är väldigt sva för julkort just i rosa och upptäckte att det var lite
skralt med papper i den färgen, så nu blir det till att beställa!
Dock räckte det till det här - och jag har nog så det blir ett "systerkort" också.



Här kommer "receptet": 

Det vackra stjärnstråket är en die från Joy och heter Shiny Starborder ( 6002/0911) 
Jag embossade den med Tinsel Snowflake från Papermania 

Den mycket användbara dien med TRE olika barrkvistar kommer
från Craft Emotions och var ett toppenköp, den blir oumbärlig till julkorten!

 Julstjärnorna är från Marianne Design, hon har i olika storlekar och jag har
använt mig av den mindre varianten; den som heter LR 0142. Mer användbar till
julkort än den större LR0435
Även klockorna är från MD 

Julgranskulorna som hänger så trevligt till höger är från Yvonne Creations
De söta stjärnslingrorna runt kortet är från Precious Marieke


Det rosa pappret är från ScrapBerrys "Pink Wonderland" 
Bilden är en självhäftande sticker från Bo Bunnys Combo Stickers "Winter Wishes".

Pärlor, bling, ostduk och tyllsnutt är från gömmorna. 
Bakgrundspappret är embossat dels med Stampendous Chunky White
dels med den nya favoriten: Papermanias Tinsel Snowflake.
Julstjärnorna är embossade med Nellie Snellens  Clear Glossy, och 
det tänker jag använda ofta! Mycket smidigare än att försöka få
Glossy Accent tunt och jämnt. 

Det var det hela! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar